تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۳۱
بازدید: ۱۱۵
کد خبر: ۳۳۷۸۶۱
سرویس خبر : انرژی
با حضور رئیس‌جمهور نخستین طرح پیشران اقتصادی افتتاح شد:

راه‌اندازی بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی قدس (شهید باکری) سمنان

‌می‌متالز - رئیس‌جمهور به همراه وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نیرو با حضور در نیروگاه سیکل ترکیبی قدس (شهید باکری) سمنان، بلوک دوم این مجموعه را افتتاح کرد.

به گزارش می‌متالز،  دکتر «سیدابراهیم رئیسی» که در قالب سفر یک‌ روزه، صبح امروز (پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وارد سمنان شده بود، از دو واحد گازی در نیروگاه شهید باکری سمنان بهره‌برداری کرد تا تعداد واحدهای گازی این مجموعه به ۴ واحد برسد.

این نیروگاه با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) احداث شده است.

نیروگاه سیکل ترکیبی قدس سمنان در ابتدا، هدف احداث ۴ واحد ۱۸۳ مگاواتی را در برنامه قرار داد که ۲ واحد آن سال ۱۳۸۷ احداث و در آن برهه زمانی دارای ظرفیت ۱۶۰ مگاواتی بود که سال ۱۳۹۹ در فاز توسعه ۲۳ مگاوات به ظرفیت پیشین اضافه شد.

احداث دو واحد جدید این نیروگاه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که نخستین آن طی مدت کمتر از ۵ ماه، با شبکه سراسری سنکرون شد و در ادامه نیز واحد چهارم این نیروگاه در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲ با شبکه سنکرون شد.

میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای سوم و چهارم نیروگاه افزون بر ۹۰ میلیون یورو است که میزان اشتغال‌زایی دوران ساخت آن بیش از ۱۰۰ نفر است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده پروژه احداث بخش بخار این نیروگاه با سرمایه‌گذاری حدود ۳۰۰ میلیون یورو و با ظرفیت ۳۶۰ مگاوات و با رویکرد تامین برق پایدار برای صنایع عملیاتی شده است. این نیروگاه در مساحت ۱۰۰ هکتاری در استان سمنان جانمایی شده است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده